Darmowa dostawa do paczkomatu od 50,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

REKLAMACJE

REKLAMACJE

 

 

Jak złożyć reklamację


Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:


* pisemnie na adres: ul. Leśna 5a/15, 42-300 Myszków;
* w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@lettadzieciom.pl.


Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Leśna 5a/15, 42-300 Myszków.

 

Co napisać w reklamacji


Zaleca się podanie w opisie reklamacji:


(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;

(2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy lub innego roszczenia; oraz

(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.

Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie
rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.

Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt)
związane z przedmiotem reklamacji.

Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie
dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.

 

Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację


Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
otrzymania.

 

Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji


Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu
usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:

* ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz
szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku
konsumentów;

* umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w
przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż
Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji
znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;

Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w
zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do
2022 r., czy od 2023 r.):

Postanowienia dotyczące
reklamacji produktu – rzeczy
ruchomej – zakupionego przez
Klienta na podstawie umowy
sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą
do dnia 31. grudnia 2022 r.
określają przepisy Kodeksu
Cywilnego w brzmieniu
obowiązującym do dnia 31. grudnia
2022 r., w szczególności art. 556-
576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy
te określają w szczególności
podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy
względem Klienta, jeżeli sprzedany
produkt ma wadę fizyczną lub
prawną (rękojmia). Sprzedawca
obowiązany jest dostarczyć
Klientowi produkt bez wad.
Postanowienia dotyczące
reklamacji produktu – rzeczy
ruchomej (w tym rzeczy ruchomej
z elementami cyfrowymi), z
wyłączeniem jednak rzeczy
ruchomej, która służy wyłącznie
jako nośnik treści cyfrowej –
zakupionego przez Klienta na
podstawie umowy sprzedaży
zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.
stycznia 2023 r. określają przepisy
Ustawy o Prawach Konsumenta w
brzmieniu obowiązującym od dnia 1.
stycznia 2023 r., w szczególności art.
43a - 43g Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy
względem konsumenta, w razie
braku zgodności produktu z umową
sprzedaży.
Postanowienia dotyczące
reklamacji produktu – treści lub
usługi cyfrowej lub rzeczy
ruchomej, która służy wyłącznie
jako nośnik treści cyfrowej –
zakupionego przez Klienta na
podstawie umowy sprzedaży
zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.
stycznia 2023 r. lub przed tym
dniem, jeżeli dostarczanie takiego
produktu miało nastąpić lub
nastąpiło po tym dniu określają
przepisy Ustawy o Prawach
Konsumenta w brzmieniu
obowiązującym od dnia 1. stycznia
2023 r., w szczególności art. 43h –
43q Ustawy o Prawach Konsumenta.
Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy
względem konsumenta, w razie
braku zgodności produktu z umową
sprzedaży.

Zaufane Opinie IdoSell
4.70 / 5.00 82 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2023-10-19
Wszystko w jak najlepszym porządku. Polecam.
2023-08-13
Transakcja przebiegła szybko i sprawnie. Towar zgodny z opisem
pixel